Tuesday, February 6, 2007

PPC sau Pay Per Click

O noua moda in domeniul marketingului online a fost instituita in ultima vreme - Pay Per Click sau mai bine cunoscutul acronim PPC.

For dummies - Ce este pay per click?
Pay per click (PPC) este un model de plata a reclamei online in functie de clickurile pe linkul respectiv inclus in listele de linkuri. Spre exemplu, ma hotarasc sa imi listez magazinul online intr-un director de magazine. Nu voi plati sau voi plati o taxa de intrare pentru a fi listat. Apoi platesc sa spunem 1 cent sau 20 centi (depinde de advertiserul cu care lucrez) pentru fiecare click pe care il primesc. Click inseamna automat un vizitator pe site-ul meu.

Avantaje Pay per click (PPC)
  • listarea se realizeaza la cerere sau intr-un numar de zile - in cazul optimizarii site-ului pentru Google sa zicem ar putea dura pana cand sa vad rezultatele;
  • ma asigur ca platesc per vizitator, nu per impresie;
  • pot (probabil contra cost) sa adaug un logo si atunci realizez branding pentru marca mea chiar si fara sa platesc (impresii gratuite).
Dezavantaje Pay per click (PPC)
  • am sanse sa imi estimez gresit bugetul - sa cheltuiesc bugetul estimat de mine mai repede decat am previzionat;
  • clickurile spam - nici un advertiser nu m-a lamurit pana acum cum scap de asta - dar astept inca cu interes lamuriri;
  • pot obtine listare doar pentru un numar limitat de cuvinte cheie, cele stabilite de advertiser, caz in care e util sa ma ocup si de SEO.

No comments: